FANDOM

Tom Cross Ельф-Водолій живе в орхідеї

Я почав писати цю статтю, проте мене терміново викликали на Білу Раду!
Коли повернуся то продовжу...

Цих Величних Духів ельдари назвали валар, Силами Арди, а люди зазвичай величають їх богами. Є семеро Володарів Валар і семеро валіер - Королев Валар. Мають вони різні ймення: мовою ельфів Валінору, мовою ельфів Середзем'я, мовою людей. Ось імена Володарів у належній послідовності: Манве, Улмо, Ауле, Ороме, Мандос, Лоріен і Тулкас; та імена Королев: Варда, Яванна, Ніенна, Есте, Вайре, Вана і Несса. Мелкора вже не згадують серед валарів, а ймення його на Землі замовчують.

Отакі імена валар і валіер, і тут зі слів ельдарів, котрі бачили їх в Амані, коротко описано їхні портрети. Проте, хоч якими прегарними та шляхетними були ті подоби, в яких валари постали перед Дітьми Ілуватара, то був лише покров їхніх справжніх краси та сили. І якщо тут розказано мало з того, про що колись відали ельдари, то це "мало" – ніщо порівняно зі справжнім їхнім буттям, яке сягає країв та епох, що нам їх годі уявити. Дев'ятеро їх було, найшанованіших і наймогутніших, але один відійшов, отож зосталося Вісім – аратар, Високих Духів Арди: Манве та Варда, Улмо, Яванна й Ауле, Мандос, Ніенна й Ороме. Хоча Манве і вважають їхнім Королем і він відповідає за них перед Еру, аратари всі однаково могутні та стоять незрівнянно вище за інших: за валар і маяр, за решту духів, яких Ілуватар послав у Еа.