Засідання Білої ради

Біла рада, також Рада мудрих — група ельфів і істарі Середзем'я, що виникла у 2463 році третьої епохи на прохання володарки Ґаладріель у відповідь на зростаючу міць Дол-Ґулдура.

Історія

Друга епоха

У середині Другої епохи також скликалася Рада мудрих з метою обговорення зростаючої могутності Саурона в Мордорі; вона була відома ще і як Перша Біла рада, і очолював її Ґіл-Ґалад. Кілька членів цієї ради стали провідними членами Ради третьої епохи.

Третя епоха

До її складу входили Курумо (Саруман), Мітрандір (Ґандальф), Радаґаст, Ельронд, Кірден Корабельник, Ґаладріель, Келеборн та вождь Слідопитів Півночі Арагел (чи були членами Ради його наступники, невідомо). Перше зібрання Білої ради відбулось у 2463 році, за наполяганням Ґаладріелі, щоб протидіяти Некроманту з Дол-Ґулдура (про те що це був Саурон тоді тільки здогадувались). Головою ради був обраний Саруман Білий, хоч Ґаладріель хотіла, щоб Раду очолив Ґандальф, і Саруман не пробачив їй цього, бо в ньому зростали гордість і прагнення панувати; проте Мітрандір відмовився від головування, бо не хотів мати жодних зобов'язань і не бажав додержувати вірність іще комусь, окрім тих, хто послав його, як не хотів надовго затримуватися в одному місці та зголошуватися на будь-які заклики. А Саруман уже почав осягати знання про Персні Влади, їх створення й історію.

У 2857 році Біла рада зібралася знову після другого походу Ґандальфа до Дол-Ґулдура і виявлення ним, що Некромант Лихолісся є ніхто інший, як Саурон. Ґандальф наполягав на якнайшвидшому військовому поході, але Саруман відповів, що в тому немає потреби, позаяк Єдиний Перстень втрачено і води Андуїну віднесли його до Великого Моря.

Саруман розпочав пошуки Перстеня в Ірисній Низовині, однак невдовзі побачив, що слуги Саурона ретельно обшукують всі стежки до місця загибелі Ісілдура. Тоді він відійшов до Ізенгарда і ретельно укріпив його.

Бажаючи безперешкодно дістатись до Ірисної Низовини він, врешті, прийняв пропозицію Ґандальфа щодо військового походу і в 2941 р. Біла рада виступила проти Саурона і витіснила його з замку, однак той передбачив такий розвиток подій і відійшов у Мордор. Саруман отримав можливість розпочати пошуки Персня у Ірисній Низовині, не боячись протистояння з Сауроном та його слугами. У 2953 році Біла рада зібралась востаннє, на ній обговорювалось про загрозу Єдиного Персня, але Саруман продовжував наполягати на тому, що Перстень утрачено назавжди, а знайдений гобітом Більбо, мовляв є одним з пробних перстенів, на яких ельфи Ерегіона випробовували свою майстерність. Відтоді Курунір повернувся в Ізенгард, не радячись вже ні з ким, окрім себе.

Джерела

Толкін Дж. Р. Р. Сильмариліон - Львів: "Астролябія". 2008. - Про Перстені Влади і Третю Епоху.

Толкін Дж. Р. Р. Властелин Колец - Санкт - Петербург: "Северо - Запад" . 1991 - Ч. 3. Возвращение Короля - Приложение 2. Повесть лет. Хронология Третьей Эпохи.